Annons - http://www.srsgroup.se

Annons - http://sbisport.se/shop/contents/sv/d391_Kampanjer___Outlet.html

Tillbaka Självförsvar // Spolier-regler på fightermag.se

Ingen bild

Offline MisterT M27
Reg: Nov 2010
1 inlägg

2010-11-30 (13:50)

Är det bara jag som ibland kan störa mig på att det direkt efter en gala/match av intresse poppar upp en ingress på fightermags hemsida där utgången an galan/matchen publiceras stort.

Ska man inte kunna gå in på hemsidan det minsta innan man sett alla mtacher som finns, för att inte låta sig bli spoilad?

Vore det inte bättre om det (som på forumet) varnades för spoiler, och man skulle vara tvungen att klicka på nyheten för att bli varse om resultatet??

Är jag ensam om att vilja införa denna enkla och smärtfria förändring?

Ingen bild

Offline Karmat2 M39
Reg: Jun 2008
141 inlägg

2010-11-30 (15:13)

Håller med. Men jag har gett upp det för länge sedan. Om jag inte hunnit se en fight så ger jag f-n i att gå in på alla kampsportshemsidor. Dock så är det ganska svårt att komma ihåg det då det går så många galor och att man instinktivt söker sig till de hemsidorna så fort man slår på datorn.

Dom gångerna jag glömer bort det så blir det nästan alltid en spoil genom text eller bild. Men jag måste samtidigt säga att fighermag är bland de bästa på att inte spoila.

Ingen bild

Offline duoagrar M36
Reg: Jun 2009
11 inlägg

2010-11-30 (15:18)

Går inte det här med att spoila till överdrift många gånger?

Håll er borta från MMA-relaterade sidor på nätet om ni inte vill veta resultat m.m.

Är väl mer tjänstefel om Fightermag inte rapporterar om resultat från galor och matcher...å att lägga ett matchresultat på första sidan bland andra nyheter ser jag inget konstigt i. Å dessutom tar Fightermag och de flesta andra fightingrelaterade sidor alltid hänsyn till tv-sända event och spoilar inte dessa.

nuf said!!!

Bruzze

Offline Bruzze M37
Reg: Feb 2007
218 inlägg

2010-11-30 (15:24)

Vi kör med följande policy:

Inga spoilers på TV-sänd proffsfighting förrän ett dygn efter det har gått. Det gäller UFC, K-1, svenska proffsgalor osv.

Alla andra tävlingar spoilar vi redan på förstasidan, eftersom man sällan har chansen att se matcherna ändå.

Men att undvika nyhetssidor helt är klokt om man vill vara säker. Ibland spoilas stora boxningsmatcher och UFC redan i rubriken på forumtrådar till exempel, och det har vi ingen makt över.

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Skrevmannen är tillbaka! Fler än 30 svar
1 dag
Off topic

Mikaela Laurén ''''s match är instä...
2 dag
Boxning / Kick / Thai

Tips och trix
6 dag
Boxning / Kick / Thai

Shin-kyokushin 30th all japan weigh...