Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/mma-panelen/ Annons - http://www.greatearth.se/

Annons - http://www.fustra.net/utbildning

Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/kimura-talent

Tillbaka Självförsvar // Onödig träning

Zetagi

Offline Zetagi M45
Reg: Maj 2007
3 inlägg

2007-05-29 (20:31)

Hej !

Jag söker ett självförsvars-system där det INTE ingår kata, (som inte har nån praktisk nytta överhuvudtaget), situps, armhävningar, konditionsträning eller uppvärmning.
De flesta vanliga människor som utsätts för våld, är människor som inte tränat nån sån skit....
Det fanns när jag var i USA, men det finns fan inte i Sverige, iaf inte i Gbg.
Jag gick Krav Maga hos självaste Tommy Blom ! ... men det var mest uppvärmning, situps och armhävningar... det kan jag fan göra hemma....

Ted

Ingen bild

Offline sesam76 M36
Reg: Maj 2005
345 inlägg

2007-05-29 (21:21)

Lycka till.

Wictor

Offline Wictor M29
Reg: Jan 2005
449 inlägg

2007-05-29 (22:33)

Jag tycker helt klart du ska beväpna dig! Det är början på en sund inställning till livet. Allt detta med sport och fysisk träning är så jävla bortkastat när man kan skaffa sig ett schysst järnrör istället. Eller?

Ingen bild

Offline sesam76 M36
345 inlägg

2007-05-29 (22:42)

Eller varför inte ett par kaststjärnor? Hittar man inga riktiga så kan man ta kylarprydnaden från en gammal mercedes, funkar jättebra.

drnostress

Offline drnostress M46
Reg: Feb 2007
77 inlägg

2007-05-30 (07:36)

Skeet är svaret på ditt sökande. Skeet är lerduveskytte med hagelgevär.
Jag sköt själv en hel del Skeet när jag var ung, och vi gjorde varken kator eller situpps. Om skeet fungerar som självförsvar??? Naturligtvis gör det de. Om du kan träffa ett litet lerfat som kommer flygande i 200 km/tim så kommer du säkert att träffa en dumskalle som står och skriker på 3 meters håll. Hagelgeväret sprider även ut haglen så det blir ytterligare lättare att träffa.

Lycka till,,,,

Mats_H

Offline Mats_H M38
Reg: Jun 2006
237 inlägg

2007-05-30 (09:43)

Citat från Wictor
Jag tycker helt klart du ska beväpna dig! Det är början på en sund inställning till livet. Allt detta med sport och fysisk träning är så jävla bortkastat när man kan skaffa sig ett schysst järnrör istället. Eller?

För att citera Socker-Conny: "Med ett schysst järnrör slår man världen med häpnad". Med det vill jag ha sagt att jag håller med fullständigt. I en självförsvarssituation ska man ju såklart använda ett lämpligt tillhygge och ett järnrör kan vem som helst svinga, helt katafritt dessutom. Rekommenderas varmt för de som ej provat.

Ingen bild

Offline ultrajohan M34
Reg: Nov 2002
270 inlägg

2007-05-30 (09:50)

Citat från Zetagi

Jag söker ett självförsvars-system där det INTE ingår kata, (som inte har nån praktisk nytta överhuvudtaget), situps, armhävningar, konditionsträning eller uppvärmning.
Ted

Risken att skada sig ökar markant om man inte är uppvärmd. Sen behöver det inte gå till överdrift såklart.

pest

Offline pest M33
350 inlägg

2007-05-30 (10:05)

Citat från Zetagi
Hej !

De flesta vanliga människor som utsätts för våld, är människor som inte tränat nån sån skit....
Jag gick Krav Maga hos självaste Tommy Blom ! ... men det var mest uppvärmning, situps och armhävningar... det kan jag fan göra hemma....

Ted

Gud förbjude armhävningar och situps - man kan ju gå och bli vältränad...

...och uppvärmning... det vet vi alla, att det är bara båg...

Ingen bild

theo78 (Ej medlem mer)

2007-05-30 (17:15)Ändra

Citat från pest

Gud förbjude armhävningar och situps - man kan ju gå och bli vältränad...

...och uppvärmning... det vet vi alla, att det är bara båg...

Varför betala någon för att säga till en eller instruera en hur man gör armhävmingar situps etc? När man väl tränar är dte bättre att fokusera på teknik som man inte kan göra eller lära sig ensam hemma.

Anaconda

Offline Anaconda M32
Reg: Aug 2006
13 inlägg

2007-05-30 (19:12)

BEHÖVER JAG SÄGA MER

Zetagi

Offline Zetagi M45
Reg: Maj 2007
3 inlägg

2007-06-07 (17:47)

Pat Smith bankar Scott Morris i UFC Hits Vol.1 fight 2
Jag testade senast i förrgår den tekniken på en som flög på mej...
Myyycket effektivt !

Ingen bild

Offline makke M36
Reg: Mar 2006
6 inlägg

2007-10-22 (01:23)

Citat från Zetagi
Hej !

Ted
tycker du kan börja med att sluta svära.

no retreat, no surrender.............

Ingen bild

Offline warhawk M37
Reg: Jun 2006
11 inlägg

2007-10-22 (12:32)

Citat från Zetagi
Hej !

Ted

Jag fattar inte riktigt.. du vill kunna men inte träna,
kanske en sån där kabel in i hjärnan som Neo hade?

han lärde sig ju alt om allt på typ 5 min, finns inte vad jag vet i Vrigstad men kanske i Gbg...

the more you sweat in training, the less you bleed in combat...

tokgubben

Offline tokgubben M24
Reg: Sep 2005
1326 inlägg

2007-10-24 (11:09)

Citat från warhawk

Jag fattar inte riktigt.. du vill kunna men inte träna,
kanske en sån där kabel in i hjärnan som Neo hade?

han lärde sig ju alt om allt på typ 5 min, finns inte vad jag vet i Vrigstad men kanske i Gbg...

det finns i gbg, har en sån maskin hemma, det kostar dock en hel del att starta upp maskinen samt stänga av den, därför måste jag självklart ta en blygsamm summa pegnar för anväöndandet av den, baseras på inkomst, så har man en årsinkomst på 100 000 så kostar det 200 000 o tjänar man 10 000 om året kostar det 3 miljoner (det kostar att ligga på topp)

det finns en liten chans att maskinen inte ger önskat resultat, men tänk om folk brydde sig om sånt hela tiden, då hade vi inte haft alla andra substitut för hård träning som vi har idag som tex. steroider o dylikt

Ingen bild

Offline exploding_ninja
   M38
Reg: Apr 2006
22 inlägg

2007-10-24 (16:21)

Ki såklart! Helt oslagbart! Vilken soffpotatis som helst kan hiva horder av kroppsbyggare omkring sig, utan att ens ställa sig ur tv-soffan! Men...det är ju uråldriga hemliga asiatiska nervsnurrartekniker vi talar om här¨, som utförs mer med sinnet än den larviga kroppen, som man noga skall undvika att träna. ARmhävningar och svett, vilket trams! Ki det är grejer det!

Alternativt bli ninja, det är ungefär samma sak, fast du blir pålurad annat skräp. Moahahahaha!!

Allvarligt talat, skärp dig. Kör lite MMA så det blir karl av dig pöjk...

tokgubben

Offline tokgubben M24
Reg: Sep 2005
1326 inlägg

2007-10-25 (09:57)

hörru kom inte här med dumma tips.. mma va e d för skit? min maskin e mycke bättre o mer prisvärd!!!

Sida 1 av 3     Nästa

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Landslaget
1 tim
Boxning / Kick / Thai

Finns det Thaiboxning i visingsö, u...
6 tim
Boxning / Kick / Thai

Smärta i skenbenet, behandling och ... Fler än 10 svar
2 dag
Boxning / Kick / Thai