Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/mma-panelen/ Annons - http://www.greatearth.se/

Annons - http://www.fustra.net/utbildning

Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/kimura-talent

Tillbaka Självförsvar // Bedragare och skojare inom kampsporten.

drnostress

Offline drnostress M46
Reg: Feb 2007
77 inlägg

2007-02-18 (20:28)

Ibland när jag studerar olika kampsporter och stilar finner jag märkliga saker. När det blir tal om självförsvar finner jag än mera mystiska tekniker och tankar.
Ibland undrar jag om man skulle ta med "Självförsvar i TV programmet PLUS.
-Menar du att detta fungerar, om tant Agda gör precis som du säger, kommer hon då att kunna besegra en 110 kilos back från AIK? Är det så !! Är det så du menar, fungerar det som du säger och att alla efter att ha betalat 2000 kr och tränat en termin klarar sig med 100%, är det så !!!

Tanken svindlar. Jag säger inget om alla de stilar och system som finns, det kan vara jätte roligt att träna rörelser och att kittla sin fantasi. Men att gå ut och påstå att vissa tekniker och system är allt man behöver för att kunna försvara sig,,, Nja där blir jag lite fundersam. Självförsvar inom sjukvården, två dagar med en instruktör som visar några grepp och grundställningar. Därefter går sjuksyster iväg med stort självförtroende och tror att hon kan allt. Är hon inte lurad då?

Eller när den facklige representanten där jag en gång arbetade berättade för mig att vi på avdelningen bara fick använda mjukt självförsvar, även om vi blev angripna med kniv så skulle vi försvara oss mjukt. Om jag skulle använda någon av mina otäcka sparkar så skulle jag få sparken. Det var hårda bandage, och mjuka tekniker, hur nu det skulle gå ihop.

Tycker det vore spännande med lite synpunkter i ämnet.

Ingen bild

Offline Mas87 M24
Reg: Jan 2006
15 inlägg

2007-02-18 (21:24)

WÖRD

Prey

Offline Prey M28
Reg: Aug 2006
86 inlägg

2007-02-19 (01:47)

bullshido.net är vansinningt underhållande.