Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
kalomo M36
Reg: Aug 2009
38 inlägg
2012-02-13 (00:47)
Hej!
Har ni nånsin känt att ni tröttnat på kampsport? Att det inte riktigt känns lika meningsfullt och kul som det var från början?
Man har kanske tränat ITF och gjort både Do-San tul och massa andra mönster? Dragits med av kickboxningsfebern och åkt långt ut till olika förorter för att träna. Sedan svepts med av wing tsuns farlighet och tränat kedjeslag och siu num tao. Sen kom UFC och man försökte följa med i det tåget också.
Men ibland saknar man den där mystiken som fanns när man var liten och verkligen trodde att kampsport kunde göra en till världens farligaste person. Att man skulle få lära sig hemliga tekniker och resa till mystiska kloster i Asien.
Istället är man en vanlig kontorspelle med begynnande flint och lite för mkt pondus på framsidan...
Vad är det då som lockar tillbaka en till klubben? I mitt fall ett ord:
Stämningen!!!
På en bra kampsportsklubb är det en oslagbar stämning. Man går dit mer för att tjöta lite än för att träna. Det finns rum för alla eliten, motionärer och hobbyutuövare. Gammal som ung, killar och tjejer.
När jag först började träna så hittade jag ganska snart en sån klubb. Sen lämnade jag den klubben efter några år pga plugget och irrade runt i många år. För att till slut hitta tillbaka till känslan igen. Det är en oslagbar känsla och jag går hellre till klubben än caféet.
Ja, det var mina tankar. Trevlig kväll och lycka till på träningen imorrn.
2012-02-13 (09:36)
2012-02-14 (10:31)
Jag håller med om att man har olika faser i träningen. Jag undrar vad man kommer ha för motivation när man är så pass gammal att kroppen inte tål samma träning?