Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
SwingingHasse M33
Reg: Feb 2012
5 inlägg
2012-02-05 (15:25)
Har lite frågor angående MMA, Jag har bestämt mig för att börja träna MMA fast jag har hunnit bli 33år. Jag har tidigare tränat Jiu Jutsu och även en del Akido, då detta var över 10år sen. Har jag börja köra på gym för att komma upp i form och börja träna MMA i Januari nästa år.
Frågor:
1. Är jag för gammal? (Har ingen tanke på att bli elit)
2. Har aldrig brytt mig om kost och nu rådfrågat en del vänner men får ganska olika svar, då en är löpare och den andra bodybuilder.
3. Hur ska jag träna, idag tränar 3ggr i veckan hela kroppen på maskiner i gymmet. Hade även sen tänkt att börja med att träna kondition.
Tacksam för svar..
2012-02-05 (15:37)
En motfråga: VARFÖR går du inte direkt till närmsta MMA-gym istället för att skjuta på det? Du tjänar inget på det alls.
Fråga1: Du är inte för gammal.
Fråga 2: Gå på den hederliga tallriksmodellen och sikta på att dra ner lite på kolhydrater och ät mer grönsaker. Mer bra mat om du ska orka träna helt enkelt, fast jag har ju ingen aning om hur du äter idag, eller hur du ser ut, eller vilket mål du har.
Fråga 3: Du kommer bara komplettera MMA-träningen med styrketräning, du kan inte förbereda dig där eftersom det är så beroende av vad ni tränar på MMA´n. Ska du träna nåt så satsa på cirkelträning med högt tempo i intervaller, och satsa på hela kroppen. Du kommer ändå ha grisont i axlarna och rygg efter boxningen.
Jag säger det igen, det bästa sättet att förbereda dig för MMA om ett år är att träna MMA under det året. Du kommer mkt snabbare i form för sporten än vad du än gör på gymmet och löpbandet.
2012-02-05 (15:42)
Anledning att skjuta på det är ganska lätt, jag gör ett radioprogram samtidigt som träningen för tillfället. Detta ska jag dock styr om till nästa år och därför tänkte jag börja komma i form.
Jag väger 80 Kg och är 1,8, inte direkt tjock.
Mitt mål är att komma i form med en grymt allsidig och rolig träning.
Inlägg ändrat: 2012-02-05 (15:43)
2012-02-05 (15:47)
Lägg ett pass i veckan när du kan? Veckodag eller helg, morgon eller kväll...och lägg övrig träning runt det...
Sikta då på att i första hand äta bra så att du orkar träna ordentligt, för att sen ev lägga om kosten med mindre kalorier för att tappa lite vikt.
2012-02-05 (18:52)
Jag bor i en liten ort med väldigt litet utbud (läs Katrineholm) och den MMA som finns att tillgå är två kvällar i veckan då jag tyvärr är upptagen i dagsläget men ska försöka styra om det till nästa år.