Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/mma-panelen/ Annons - http://www.greatearth.se/

Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/kimura-talent

Annons - http://www.fustra.net/utbildning

Tillbaka MMA // Dyrt med MMA i STHLM!!

Ingen bild

Offline mowgli M31
Reg: Apr 2002
502 inlägg

2012-01-03 (00:15)

Har flyttat till Sthlm för en tid sedan och tänkte att det skulle vara kul å köra lite MMA. Men i ärlighetens namn, osäker på om det går ihop med enbart CSN.

VBC t.ex. tar 548 kr/mån. Vill dessutom köra boxning kostar det 400 kr extra och då endast på söndagar.

Hilti tar 400 kr vilket kan anses vara den absoluta smärtgränsen.

Sthlm Shhot har jag också för mig tog rätt saftiga priser.

På detta ska det ju inhandlas utrustning också som räcker till många nudlar =).

MMA tycks verkligen inte rikta sig till samma grupper som t.ex. boxningen traditionellt har gjort. Många talanger går säkert förlorade med dessa priser och det måste väll vara tråkigt för MMA:ns riktiga bredd som det pratas om!

PS: Om någon känner till någon bra MMA-klubb med bra studentpriser så tipsa gärna.

Inlägg ändrat: 2012-01-03 (00:17)

Ingen bild

Offline Titus13 M30
Reg: Maj 2009
78 inlägg

2012-01-03 (01:55)

Jag håller med dig Mowgli! Sådana där priser är bedrövliga tvingas jag säga. Jag rekommenderar varmt Nacka Dojo, 1500kr per termin. Ödmjuka och trevliga folk och bra träning för "billig" penning.

Alex Landoni

Offline Alex Landoni M39
Reg: Okt 2004
230 inlägg

2012-01-03 (07:55)

Flytta upp till Skellefteå(80 mil Norr om Stockholm), 800kr termin, 350 kvadratmeter ny matta, ny boxningsring etc etc..vi är minst lika trevliga som Nacka gänget:) plus att vi har bra Campus :P

Vi tar 200kr/mån om vi bryter ner det, men har garanterat en annan hyresnivå än Stockholmsgänget då vi hyr av kommunen. Tror det är STORA skillnader om klubben hyr privat eller kommunalt, det styr säkert deras prissättningtill.

Vill minnas att Stockholm Boxningscenter öppnat upp i ny lokal mitt i stan -och kör även MMA 1500kr termin. Vad jag vet är dom trevliga som de flesta föreningarna :)
http://www.boxingcenter.se

Lycka till!

www.nevesbjj.com

www.nevesbjj.com

ricard

Offline ricard M37
Reg: Jan 2006
71 inlägg

2012-01-03 (09:11)

Hej Mowgli!

Du är varmt välkommen till oss på Nacka Dojo. Vi tar 1500 kr för 1 termin eller 2200 kr för ett helt år. Då kan du träna MMA & SW, BJJ, SJJ, Judo, Box&Kick samt använda gymmet under våra öppettider (öppet vardagar 10.00-22.00 samt Söndagar från 11.30.

Lördag den 21:a Jan har vi öppet hus med rabatter på årskort och 20% på allt i vår shop.

Läs mer på www.nackadojo.com. Nybörjarstart den 16:e Jan.

mvh Ricard Carneborn
Sportchef Nacka Dojo

Ricard Carneborn / Landslagscoach i BJJ / www.carneborn.com

Ingen bild

Offline mowgli M31
502 inlägg

2012-01-03 (17:21)

Tusen tack för era svar. Skönt att inte alla klubbar är svindyra! Ska kolla upp dessa.

bobbydanger

Offline bobbydanger M37
Reg: Maj 2001
169 inlägg

2012-01-06 (17:41)

Mowgli,
Jag förstår att du som student tycker att det är dyrt med MMA i Stockholm. Jag tror att det dyra prisläget kan förklaras med att lokalhyrorna är mycket höga.

Självklart ska man ha råd med träningen men det finns även andra aspekter som jag tycker att du ska ta hänsyn till när du väljer klubb: Vem är instruktören? Hur lång resväg har jag till träningen? Är träningslokalerna fullt utrustade? Om du vill tävla är det bra att veta om klubben har utövare som tävlar.

På de flesta klubbarna får du testa en träning innan du bestämmer dig så se till att prova lite olika klubbar.

I Sverige har det länge varit relativt billigt att idrotta då klubbarna drivits ideellt och tränarna haft tränarrollen som hobby utöver sitt vanliga dagjobb.

Jag vill ta jobbet som MMA-tränare till nästa nivå och har det numera som heltidssysselsättning. Om det ger de resultat jag vill återstår att se..

Lycka till i ditt sökande!

http://www.vbcmma.se/

Ingen bild

Offline mowgli M31
502 inlägg

2012-01-09 (02:09)

Citat från bobbydanger
Mowgli,
Jag förstår att du som student tycker att det är dyrt med MMA i Stockholm. Jag tror att det dyra prisläget kan förklaras med att lokalhyrorna är mycket höga.

Självklart ska man ha råd med träningen men det finns även andra aspekter som jag tycker att du ska ta hänsyn till när du väljer klubb: Vem är instruktören? Hur lång resväg har jag till träningen? Är träningslokalerna fullt utrustade? Om du vill tävla är det bra att veta om klubben har utövare som tävlar.

På de flesta klubbarna får du testa en träning innan du bestämmer dig så se till att prova lite olika klubbar.

I Sverige har det länge varit relativt billigt att idrotta då klubbarna drivits ideellt och tränarna haft tränarrollen som hobby utöver sitt vanliga dagjobb.

Jag vill ta jobbet som MMA-tränare till nästa nivå och har det numera som heltidssysselsättning. Om det ger de resultat jag vill återstår att se..

Lycka till i ditt sökande!

Jag har full förståelse för att vissa klubbar måste ha dessa priser. Om tränarna arbetar ideellt eller heltid gör säkert stor kvalitetsskillnad på träningen vilket skulle kunna motivera priset ytterligare. Fanns ekonomin skulle jag helt klart tycka det vore värt en tränare som satsar heltid. Tack för dina synpunkter!

Ingen bild

Offline Mijoma M31
Reg: Mar 2012
4 inlägg

2012-03-15 (19:47)

Kan du inte ansöka om bidrag till träning via skolan/csn eller dyl? Bara löst ut kastad fråga.
Hoppas det löser sig för dig.

Ingen bild

Offline Lassis M36
Reg: Nov 2002
168 inlägg

2012-03-16 (08:21)

Om du verkligen vill träna men inte har råd, så prova att fråga gymmen om du kan sköta/göra nåt på klubben såsom städning t.e.x? Kostar det 500kr/mån så är väl det att betrakta som 2timmars städning ungefär. Det hade inte jag tackat nej till om jag drivit ett gym iallafall.

pest

Offline pest M33
Reg: Maj 2005
350 inlägg

2012-03-16 (12:54)

Citat från Lassis
Kostar det 500kr/mån så är väl det att betrakta som 2timmars städning ungefär. Det hade inte jag tackat nej till om jag drivit ett gym iallafall.

250kr/h - det skulle ge en månadspeng på 40000 - det är en rätt hyfsad lön för städning...

Vi får nog räkna på det ett varv till...

Ingen bild

Offline Lassis M36
Reg: Nov 2002
168 inlägg

2012-03-16 (14:05)

Citat från pest
250kr/h - det skulle ge en månadspeng på 40000 - det är en rätt hyfsad lön för städning...

Vi får nog räkna på det ett varv till...

Om du inte äger ett gym och städar själv så tar du in en firma (eftersom vi nu pratar i Sthlm där priserna är höga för träning, så kommer priserna för inhyrd städning (ISS eller liknande) rimligen inte heller va gratis) så då får du betala mellan 250-400kr/timme för det. Om du har en anställd som städar så kostar han/hon ca 100kr/h (lågt räknat) vilket betyder dryga 200kr i sociala avgifter+lön för en timmes jobb. Dvs 400kr för 2h jobb. Så därför jämnställer jag 400-500kr för en månads träning med ca 2h arbete utförd på samma klubb.

Så räknar jag. :)

farang

Offline farang M34
Reg: Feb 2008
21 inlägg

2012-03-17 (05:32)

Psst...det finns 2 mma klubbar på Bosön.

Ingen bild

Offline Henri M27
Reg: Mar 2007
99 inlägg

2012-03-17 (17:18)

http://undisputedgym.se/schedule

450kr/månad och träning varje dag! MMA, BJJ, Thaiboxning samt 10th Planet jiu jitsu.

Välkommen ner till klubben för att prova :)

Marko Gyllenland

Offline Marko Gyllenland
   M39
Reg: Maj 2001
130 inlägg
Moderator

2012-03-22 (11:43)

Olika lägen olika priser. Precis som ni skriver finns det möjlighet att ta mindre betalt på mindre orter. Någonstans måste dock ekonomin gå ihops ig. Dvs att intäkterna mostvarar kostnaderna. Vissa klubbar bedrivs kanske som företag och inte idella föreningar. Då kanske de har ett vinstintresse eller vill ha möjlighet att anlita sin instruktörer. Spectrat är stort och även utbudet. Vi borde kanske ha en barometer på hemisdan, vad det kostar att träna på de olika klubbarna och vad som ingår.

Ingen bild

Offline mowgli M31
502 inlägg

2012-03-27 (14:53)

Jo sant. Går ju också helt klart se ett samband med priser och hur centralt klubbarna ligger. Dock är det ju lite tråkigt för dessa klubbar som förmodligen missar många unga talangfulla fighters. Om man säger så här. Det är ju inte den svenska medelklassen som presterar bäst internationellt inom det billigare alternativet boxning.

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Landslaget
49 min
Boxning / Kick / Thai

Finns det Thaiboxning i visingsö, u...
6 tim
Boxning / Kick / Thai

Smärta i skenbenet, behandling och ... Fler än 10 svar
2 dag
Boxning / Kick / Thai

SUBMISSION WRESTLING SM