Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
mowgli M31
Reg: Apr 2002
502 inlägg
2012-01-03 (00:15)
VBC t.ex. tar 548 kr/mån. Vill dessutom köra boxning kostar det 400 kr extra och då endast på söndagar.
Hilti tar 400 kr vilket kan anses vara den absoluta smärtgränsen.
Sthlm Shhot har jag också för mig tog rätt saftiga priser.
På detta ska det ju inhandlas utrustning också som räcker till många nudlar =).
MMA tycks verkligen inte rikta sig till samma grupper som t.ex. boxningen traditionellt har gjort. Många talanger går säkert förlorade med dessa priser och det måste väll vara tråkigt för MMA:ns riktiga bredd som det pratas om!
PS: Om någon känner till någon bra MMA-klubb med bra studentpriser så tipsa gärna.
Inlägg ändrat: 2012-01-03 (00:17)
2012-01-03 (01:55)
2012-01-03 (07:55)
Vi tar 200kr/mån om vi bryter ner det, men har garanterat en annan hyresnivå än Stockholmsgänget då vi hyr av kommunen. Tror det är STORA skillnader om klubben hyr privat eller kommunalt, det styr säkert deras prissättningtill.
Vill minnas att Stockholm Boxningscenter öppnat upp i ny lokal mitt i stan -och kör även MMA 1500kr termin. Vad jag vet är dom trevliga som de flesta föreningarna :)
http://www.boxingcenter.se
Lycka till!
www.nevesbjj.com
www.nevesbjj.com
2012-01-03 (09:11)
Du är varmt välkommen till oss på Nacka Dojo. Vi tar 1500 kr för 1 termin eller 2200 kr för ett helt år. Då kan du träna MMA & SW, BJJ, SJJ, Judo, Box&Kick samt använda gymmet under våra öppettider (öppet vardagar 10.00-22.00 samt Söndagar från 11.30.
Lördag den 21:a Jan har vi öppet hus med rabatter på årskort och 20% på allt i vår shop.
Läs mer på www.nackadojo.com. Nybörjarstart den 16:e Jan.
mvh Ricard Carneborn
Sportchef Nacka Dojo
Ricard Carneborn / Landslagscoach i BJJ / www.carneborn.com
2012-01-03 (17:21)
2012-01-06 (17:41)
Jag förstår att du som student tycker att det är dyrt med MMA i Stockholm. Jag tror att det dyra prisläget kan förklaras med att lokalhyrorna är mycket höga.
Självklart ska man ha råd med träningen men det finns även andra aspekter som jag tycker att du ska ta hänsyn till när du väljer klubb: Vem är instruktören? Hur lång resväg har jag till träningen? Är träningslokalerna fullt utrustade? Om du vill tävla är det bra att veta om klubben har utövare som tävlar.
På de flesta klubbarna får du testa en träning innan du bestämmer dig så se till att prova lite olika klubbar.
I Sverige har det länge varit relativt billigt att idrotta då klubbarna drivits ideellt och tränarna haft tränarrollen som hobby utöver sitt vanliga dagjobb.
Jag vill ta jobbet som MMA-tränare till nästa nivå och har det numera som heltidssysselsättning. Om det ger de resultat jag vill återstår att se..
Lycka till i ditt sökande!
http://www.vbcmma.se/
2012-01-09 (02:09)
Mowgli,
Jag förstår att du som student tycker att det är dyrt med MMA i Stockholm. Jag tror att det dyra prisläget kan förklaras med att lokalhyrorna är mycket höga.
Självklart ska man ha råd med träningen men det finns även andra aspekter som jag tycker att du ska ta hänsyn till när du väljer klubb: Vem är instruktören? Hur lång resväg har jag till träningen? Är träningslokalerna fullt utrustade? Om du vill tävla är det bra att veta om klubben har utövare som tävlar.
På de flesta klubbarna får du testa en träning innan du bestämmer dig så se till att prova lite olika klubbar.
I Sverige har det länge varit relativt billigt att idrotta då klubbarna drivits ideellt och tränarna haft tränarrollen som hobby utöver sitt vanliga dagjobb.
Jag vill ta jobbet som MMA-tränare till nästa nivå och har det numera som heltidssysselsättning. Om det ger de resultat jag vill återstår att se..
Jag har full förståelse för att vissa klubbar måste ha dessa priser. Om tränarna arbetar ideellt eller heltid gör säkert stor kvalitetsskillnad på träningen vilket skulle kunna motivera priset ytterligare. Fanns ekonomin skulle jag helt klart tycka det vore värt en tränare som satsar heltid. Tack för dina synpunkter!
2012-03-15 (19:47)
Hoppas det löser sig för dig.
2012-03-16 (08:21)
2012-03-16 (12:54)
Kostar det 500kr/mån så är väl det att betrakta som 2timmars städning ungefär. Det hade inte jag tackat nej till om jag drivit ett gym iallafall.
250kr/h - det skulle ge en månadspeng på 40000 - det är en rätt hyfsad lön för städning...
Vi får nog räkna på det ett varv till...
2012-03-16 (14:05)
250kr/h - det skulle ge en månadspeng på 40000 - det är en rätt hyfsad lön för städning...
Om du inte äger ett gym och städar själv så tar du in en firma (eftersom vi nu pratar i Sthlm där priserna är höga för träning, så kommer priserna för inhyrd städning (ISS eller liknande) rimligen inte heller va gratis) så då får du betala mellan 250-400kr/timme för det. Om du har en anställd som städar så kostar han/hon ca 100kr/h (lågt räknat) vilket betyder dryga 200kr i sociala avgifter+lön för en timmes jobb. Dvs 400kr för 2h jobb. Så därför jämnställer jag 400-500kr för en månads träning med ca 2h arbete utförd på samma klubb.
Så räknar jag. :)
2012-03-17 (17:18)
450kr/månad och träning varje dag! MMA, BJJ, Thaiboxning samt 10th Planet jiu jitsu.
Välkommen ner till klubben för att prova :)
2012-03-22 (11:43)
2012-03-27 (14:53)