Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/mma-panelen/ Annons - http://www.greatearth.se/

Annons - http://www.fightermag.se/nyheter/tag/kimura-talent

Annons - http://www.fustra.net/utbildning

Tillbaka MMA // UFC Sverige April pot fighters.

Alex Landoni

Offline Alex Landoni M39
Reg: Okt 2004
230 inlägg

2011-12-30 (20:41)

Undrar hur många och vilka Svenska fighters som får chansen i april samt vilka de mest sannolikt får möta?

Min gissning är kanske överambitiös till antalet men vore Kungligt om 6 fighters fick chansen

Maincard:
1.Alexander Gustavsson Vs ?
2.Papy Abedy Vs ?
3.Tor Troeng Vs ?

Undercard:
1.Reza Madadi Vs ?
2.?
3.?

www.nevesbjj.com

Ingen bild

Offline Gogge M31
Reg: Okt 2008
55 inlägg

2011-12-30 (22:14)

Jag gissar på 4-5 svenskar. Alex om han är frisk, Hamid och Papy känns rätt givna. Som bubblare listar jag Sirwan och Jycken. Tror inte Reza kommer finnas med då det blir lite för kort tid mellan matcherna.

Ingen bild

Offline mowgli M31
Reg: Apr 2002
502 inlägg

2011-12-30 (22:26)

Jag hoppas i ärlighetens namn inte det kommer vara allt för många svenskar på maincard. Jag ser hellre internationella stjärnor på maincard än flera svenskar. Skulle däremot vara kul om de får plats på underkortet. Klart de kanske kan matchas mot internationella stjärnor men tror det är bättre för deras karriärer om de matchas lugnt och inte kastas in mot någon övermäktig motståndare.
Vem vet, kanske vill de även ha med fighters från våra grannländer och andra europeiska fighters.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att Reza får vara med på maincard om han presterar bra i sin kommande fight. Om UFC dessutom gör sin research inser de att Reza är populär i Sverige och är bra på show.

Machine

Offline Machine M30
Reg: Jan 2007
268 inlägg

2011-12-30 (22:57)

Hoppas verkligen att Jörgen får en chans att visa upp sig! I övrigt så lär väl Alex å Papy vara givna å Jycken, Cheng å Tor tror jag ligger bra till.

Vet nån när plåtarna släpps? Lär gå åt som fisk i Göteborg..

Ingen bild

Offline kaiz M30
Reg: Maj 2005
160 inlägg

2011-12-30 (22:59)

Det är klart att det kommer vara av fullt av svenskar, precis som det har varit mycket tyskar och engelsmän när UFC hållit galor i de länderna. I övrigt så kommer det garanterat vara mycket Européer och killar med anknytning till våra nejder.

Ingen bild

Offline hassan13 M17
Reg: Nov 2011
11 inlägg

2011-12-30 (23:26)

ska dom ta in mer svenska fighters i ufc ?

Ingen bild

Offline mowgli M31
502 inlägg

2011-12-31 (00:45)

Citat från kaiz
Det är klart att det kommer vara av fullt av svenskar, precis som det har varit mycket tyskar och engelsmän när UFC hållit galor i de länderna. I övrigt så kommer det garanterat vara mycket Européer och killar med anknytning till våra nejder.

Fullt av svenskar på maincard?

AntonL

Offline AntonL M24
Reg: Feb 2009
116 inlägg

2011-12-31 (16:19)

Från Bosse Ringholms tråkiga uttalandet om kampsport år 2005 till ett besked om en UFC-gala från Aftonbladet 2011

Video där Musse och Andreas pratar med Bosse.

Ingen bild

Offline kaiz M30
Reg: Maj 2005
160 inlägg

2012-01-01 (01:46)

Citat från mowgli
Fullt av svenskar på maincard?

"Fullt av svenskar" är givetvis relativt och jag ser till hela cardet. Tror inte att trådskaparens önskan om runt sex man är orimlig. Vi kan ju kolla på UFC 122 (Okami mot Marquardt) i Tyskland från förra vintern. Tre tyskar fick chansen, varav två på main och en på undercardet (plus Kris McCray som tillbringat sina första år där pga att fadern var stationerad i Tyskland). Att Sverige, med tanke på hur många lovande fighters vi har, skulle ha minst lika många och några till känns inte helt otroligt.

Själv hoppas jag att så många svenskar som möjligt får chansen när historia skrivs i kampsports-Sverige. Gärna andra nordbor också för den delen. Finland har ju en hel hög med bra killar som säkert vill visa att finsk mma inte dog med Tony Halme. Gunnar Nelson ska ju ta upp mma:n igen, släng in honom också.

Kanske tur att jag inte är Joe Silva, UFC i Sverige hade typ slutat som finnkampen till slut

Ingen bild

Offline mowgli M31
502 inlägg

2012-01-01 (02:43)

Citat från kaiz
"Fullt av svenskar" är givetvis relativt och jag ser till hela cardet. Tror inte att trådskaparens önskan om runt sex man är orimlig. Vi kan ju kolla på UFC 122 (Okami mot Marquardt) i Tyskland från förra vintern. Tre tyskar fick chansen, varav två på main och en på undercardet (plus Kris McCray som tillbringat sina första år där pga att fadern var stationerad i Tyskland). Att Sverige, med tanke på hur många lovande fighters vi har, skulle ha minst lika många och några till känns inte helt otroligt.

Själv hoppas jag att så många svenskar som möjligt får chansen när historia skrivs i kampsports-Sverige. Gärna andra nordbor också för den delen. Finland har ju en hel hög med bra killar som säkert vill visa att finsk mma inte dog med Tony Halme. Gunnar Nelson ska ju ta upp mma:n igen, släng in honom också.

Kanske tur att jag inte är Joe Silva, UFC i Sverige hade typ slutat som finnkampen till slut

Intressant och mycket häftigt om det blir så pass många på hela cardet även om jag är lite ambivalent. Dels är det ju kul om många svenskar får chansen men å andra sidan vill jag kanske inte ha en till SC-gala med UFC-logga.

parazit

Offline parazit M26
Reg: Sep 2002
540 inlägg

2012-01-02 (13:36)

Rykten från Brasilien säger Shogun VS Gustafsson i april, låter som det är huvudmatchen för svenska galan.

http://www.sherdog.net/forums/...t-april-may-1951029/

Stort kliv upp för Alexander och läser man runt lite så är det många som tror på det svenska hoppet.
Personligen tror jag att Alexander kan vinna detta, han har fortfarande glöden och viljan som Shogun verkar ha tappat.

Låt oss bara ta det lungt...

Ingen bild

Offline Sundance M53
Reg: Mar 2009
122 inlägg

2012-01-02 (17:59)

Om inte Bruno Carvalho hade torskat häromsisten i K-1 Scandinavia hade han varit given!

Ingen bild

Offline Presa M33
Reg: Jan 2012
1 inlägg

2012-01-03 (16:53)

Martin Svensson verkar väl annars vara ett hett tips. Dana gillade honom onekligen i TUF utagningarna. Martin är ju dessutom på väg till San Diego för att träna nu en månad. Who knows...

Malevolent

Offline Malevolent M33
Reg: Jan 2010
33 inlägg

2012-01-03 (19:21)

Jag tror inte vi ska hoppas på FÖR många svenskar på kortet; Sverige är ett litet land, och jag skulle gissa på att de försöker ta in någon eller några fighters från Danmark, Norge eller Finland också, samt naturligtvis några andra européer. UFC vill ju maximera antalet tittare, och jag tror inte 6 svenska fighters ger så många fler tittare än 3. Däremot kan ju en fighter från något annat europeiskt land ge ganska många tittare därifrån. Einemo vore väl inte helt otrolig om han får vara skadefri i sin match i slutet av januari, och jag skulle gärna se Kampman i co-main event.

Akira känns som en trolig kandidat bland svenskarna då han gjorde bra ifrån sig i TUF och jag inte hört något om att han har någon match inbokad just nu, och Martin Svensson låter också som ett hett tips. Svenssons längd gör ju honom intressant ur marknadsföringssynpunkt, och han har ju synts i tryouten till TUF, så han är inte okänd för UFC. Papy känns också trolig, Reza lite mindre så, då det kan bli väldigt tätt inpå hans debut.

Tor Troeng, Jycken och Carvalho är andra troliga kandidater då de har bra records och lång erfarenhet. Victor Cheng, Mats Nilsson och Sirwan Kakai är också möjligheter; solida fighters, men med lite mindre matcher i bagaget.

Jag skulle gärna se Kruth få en match, men jag är tveksam. Han börjar närma sig slutet av sin karriär, och det är tveksamt om UFC vill satsa på en fighter som kan gå i pension vilket år som helst. Han är å andra sidan en väldigt rutinerad kampsportare som avslutat alla sina MMA-matcher, men det är fortfarande "bara" 5 matcher.

Malevolent: having or showing a wish to do evil to others

Ingen bild

Offline Glader M40
Reg: Feb 2007
22 inlägg

2012-01-04 (07:38)

Jag tror på Alexander Gustafsson på main card och kanske en eller (max)två svenskar på undercardet. UFC drar in stora pengar på PPW så det är nog inte särskilt intressant att ha en massa svenskar som är totalt okända för MMA världen bara för att 10.000 pers i globen skall bli glada.

Den ende fightern som hör hemma på maincard är Gustafsson. Kanske Papy kan få en på undercardet eftersom han har kontrakt och det är i Sverige galan går. Om vi har en j-la flax kanske någon ny svensk får chansen men oddsen tror jag är väldigt svaga för det?

Ingen bild

Offline Nid M28
Reg: Mar 2006
154 inlägg

2012-01-04 (10:23)

Hade velat se Andreas Ståhlberg göra UFC-debut, tråkigt att han skadade knäet.

Sida 1 av 2     Nästa

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Landslaget
44 min
Boxning / Kick / Thai

Finns det Thaiboxning i visingsö, u...
6 tim
Boxning / Kick / Thai

Smärta i skenbenet, behandling och ... Fler än 10 svar
2 dag
Boxning / Kick / Thai