Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
Alex Landoni M39
Reg: Okt 2004
230 inlägg
2011-12-30 (20:41)
Min gissning är kanske överambitiös till antalet men vore Kungligt om 6 fighters fick chansen
Maincard:
1.Alexander Gustavsson Vs ?
2.Papy Abedy Vs ?
3.Tor Troeng Vs ?
Undercard:
1.Reza Madadi Vs ?
2.?
3.?
www.nevesbjj.com
2011-12-30 (22:14)
2011-12-30 (22:26)
Vem vet, kanske vill de även ha med fighters från våra grannländer och andra europeiska fighters.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att Reza får vara med på maincard om han presterar bra i sin kommande fight. Om UFC dessutom gör sin research inser de att Reza är populär i Sverige och är bra på show.
2011-12-30 (22:57)
Vet nån när plåtarna släpps? Lär gå åt som fisk i Göteborg..
2011-12-30 (22:59)
2011-12-31 (00:45)
Det är klart att det kommer vara av fullt av svenskar, precis som det har varit mycket tyskar och engelsmän när UFC hållit galor i de länderna. I övrigt så kommer det garanterat vara mycket Européer och killar med anknytning till våra nejder.
Fullt av svenskar på maincard?
2011-12-31 (16:19)
Video där Musse och Andreas pratar med Bosse.
2012-01-01 (01:46)
Fullt av svenskar på maincard?
"Fullt av svenskar" är givetvis relativt och jag ser till hela cardet. Tror inte att trådskaparens önskan om runt sex man är orimlig. Vi kan ju kolla på UFC 122 (Okami mot Marquardt) i Tyskland från förra vintern. Tre tyskar fick chansen, varav två på main och en på undercardet (plus Kris McCray som tillbringat sina första år där pga att fadern var stationerad i Tyskland). Att Sverige, med tanke på hur många lovande fighters vi har, skulle ha minst lika många och några till känns inte helt otroligt.
Själv hoppas jag att så många svenskar som möjligt får chansen när historia skrivs i kampsports-Sverige. Gärna andra nordbor också för den delen. Finland har ju en hel hög med bra killar som säkert vill visa att finsk mma inte dog med Tony Halme. Gunnar Nelson ska ju ta upp mma:n igen, släng in honom också.
Kanske tur att jag inte är Joe Silva, UFC i Sverige hade typ slutat som finnkampen till slut
2012-01-01 (02:43)
"Fullt av svenskar" är givetvis relativt och jag ser till hela cardet. Tror inte att trådskaparens önskan om runt sex man är orimlig. Vi kan ju kolla på UFC 122 (Okami mot Marquardt) i Tyskland från förra vintern. Tre tyskar fick chansen, varav två på main och en på undercardet (plus Kris McCray som tillbringat sina första år där pga att fadern var stationerad i Tyskland). Att Sverige, med tanke på hur många lovande fighters vi har, skulle ha minst lika många och några till känns inte helt otroligt.
Själv hoppas jag att så många svenskar som möjligt får chansen när historia skrivs i kampsports-Sverige. Gärna andra nordbor också för den delen. Finland har ju en hel hög med bra killar som säkert vill visa att finsk mma inte dog med Tony Halme. Gunnar Nelson ska ju ta upp mma:n igen, släng in honom också.
Kanske tur att jag inte är Joe Silva, UFC i Sverige hade typ slutat som finnkampen till slut
Intressant och mycket häftigt om det blir så pass många på hela cardet även om jag är lite ambivalent. Dels är det ju kul om många svenskar får chansen men å andra sidan vill jag kanske inte ha en till SC-gala med UFC-logga.
2012-01-02 (13:36)
http://www.sherdog.net/forums/...t-april-may-1951029/
Stort kliv upp för Alexander och läser man runt lite så är det många som tror på det svenska hoppet.
Personligen tror jag att Alexander kan vinna detta, han har fortfarande glöden och viljan som Shogun verkar ha tappat.
Låt oss bara ta det lungt...
2012-01-02 (17:59)
2012-01-03 (16:53)
2012-01-03 (19:21)
Akira känns som en trolig kandidat bland svenskarna då han gjorde bra ifrån sig i TUF och jag inte hört något om att han har någon match inbokad just nu, och Martin Svensson låter också som ett hett tips. Svenssons längd gör ju honom intressant ur marknadsföringssynpunkt, och han har ju synts i tryouten till TUF, så han är inte okänd för UFC. Papy känns också trolig, Reza lite mindre så, då det kan bli väldigt tätt inpå hans debut.
Tor Troeng, Jycken och Carvalho är andra troliga kandidater då de har bra records och lång erfarenhet. Victor Cheng, Mats Nilsson och Sirwan Kakai är också möjligheter; solida fighters, men med lite mindre matcher i bagaget.
Jag skulle gärna se Kruth få en match, men jag är tveksam. Han börjar närma sig slutet av sin karriär, och det är tveksamt om UFC vill satsa på en fighter som kan gå i pension vilket år som helst. Han är å andra sidan en väldigt rutinerad kampsportare som avslutat alla sina MMA-matcher, men det är fortfarande "bara" 5 matcher.
Malevolent: having or showing a wish to do evil to others
2012-01-04 (07:38)
Den ende fightern som hör hemma på maincard är Gustafsson. Kanske Papy kan få en på undercardet eftersom han har kontrakt och det är i Sverige galan går. Om vi har en j-la flax kanske någon ny svensk får chansen men oddsen tror jag är väldigt svaga för det?