amir-127 M18
Reg: Jun 2008
11 inlägg
Dock måste jag säga att jag upplever att det ganska ofta kommer påhopp på övriga MMA-sverige från FZ Stockholm, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Att antyda att våra proffsfighters i MMA skyddar sina records och fightas mot handplockade motståndare tycker jag är trams. Så gott som alla proffsfighters har en manager som håller i matchningen och självklart vill de att deras fighter ska lyckas. Varje match är ett steg på en resa mot förhoppningsvis stora mål, då bör alla matcher vara ett steg framåt, både i gagets storlek och i att komma ut på den internationella marknaden. Jag antar att ni hellre ser att våra svenska proffsfighters gör upp sinsemellan? Den dagen kommer förhoppningsvis, men idag finns det ingen som kan bygga sig ett namn och en karriär på att vinna över andra svenskar på hemmaplan.
Sedan undrar man ju om FZ Stockholms fighters alltid kommer att vara av samma åsikt? Om tio år sitter förhoppsningsvis flera av dem på feta proffskontrakt och då ska det bli intressant att se om de fortfarande tar alla matcher oavsett om de ger pengar, berömmelse eller endast ära.
Som sagt, FightZone Stockholm har ett imponerande gäng fighters och en av Sveriges levande legender inom MMA och jag tycker att ni ska vara stolta över det ni gör utan att behöva kritisera andra.
Vet inte riktigt vem eller vilka som syftas med records osv, kan ana. Men bryr mig inte då det visar sig alltid i slutändan vem som har det rätta virket.
Som sagt rigtigt underhållande highlight. Gärna fler med samma kvalite.
kan det var vara Felix som pusslat ihop film snutten?
ps: hasse är min idol :D
m v h
hessam