Annons - http://www.fustra.net/utbildning

Annons - http://www.greatearth.se

Annons - http://www.fightercentre.com

Tillbaka MMA // UFC kommer till canal+ sport i HD.

Ingen bild

Online jokke M35
Reg: Jun 2008
209 inlägg

2010-07-08 (01:07)

Äntligen är där en svensk distributör som satsar lite. Canaldigital kommer att sända UFC i kanalen Canal+ sport 2 samt i Canal+ sport HD, dvs nu kan vi njuta av UFC i HD-kvalite även i sverige.

http://www.canalplus.se/nya-sportkanaler

Haymaker - Here comes the pain...

Ingen bild

Offline Lassis M35
Reg: Nov 2002
161 inlägg

2010-07-09 (00:43)

Borde inte det betyda att det försvinner från Tv4sport samtidigt?

Ingen bild

Online jokke M35
209 inlägg

2010-07-09 (01:51)

troligtvis... skönt att det äntligen kommer att sändas i kanaler med bättre bildkvalité så att man kan njuta av sin stora tv till fullo...

Ingen bild

Offline rataxes M28
Reg: Feb 2010
27 inlägg

2010-07-09 (05:21)

det här har diskuterats tidigare, tror det är en felsatsning från canal+, mma-fansen kommer inte att betala för kanalen för att se ufc. jag en av dem, ännu är nog inte sporten tillräckligt stor för att funka på en betalkanal..

Ingen bild

Offline Lassis M35
161 inlägg

2010-07-09 (12:43)

Håller med föregående...

Det kommer leda till att nu x antal tittare kommer sjunka drastiskt då ju alla vet att det går att tanka ner några timmar senare, dvs då man vaknat på söndagsmorgonen.

Det kommer även leda till att färre personer kommer söka sig ner till gymmen efter att dom sett det på tv.

Själv vet jag inte ens om jag har tillgång till varken HD kanalen eller sport2, troligen inte.

Platon

Online Platon M28
Reg: Jan 2010
256 inlägg

2010-07-09 (13:41)

det skulle däremot va rätt sjysst om de började sända prelims också.. vet inte riktigt hur det skulle fungera här i Sverige då Spike TV har rättigheterna till prelims men skulle kunna tänka mig köpa en PPV om jag fick uppleva HELA galan i HD, beroende på vilken gala det e också iofs..

Gracie Barra Equipe. Ogranized Like A Team, Fighting Like A Family!

Ingen bild

Online jokke M35
209 inlägg

2010-07-09 (15:49)

för att kunna se UFC i HD har den enda möjligheten varit att ladda ner den. tv4-sports sändningar är av riktigt dålig kvalité, på min 50" tv ser det ännu sämre ut. att slippa ladda ner för att se UFC med bra bildkvalité är hur skönt som helst...

jag är hur nöjd som helst med canal digitals beslut och det är troligtvis ett bra argument för ett mma-fan när dom köper en ny tv större än 32" att skaffa parabol eller mottagare så att dom får del av canal digitals HD-utbud och därmed canal+ sport HD...

många fotbolls-fantaster köper ju tv och väljer kanal-distributör efter fotbolls-sändningarna så varför skulle inte mma-fans göra det...

Ingen bild

Offline Lassis M35
161 inlägg

2010-07-09 (15:53)

För att fotboll är en stor sport i Sverige, medans MMA inte är det.

Den växer som sport av en anledning...och det är dumt att ta bort den anledningen tycker jag personligen.... Jävligt dumt t.o.m...

Själv har jag 42tums Plasma och Projektor och har inga problem med kvaliteten. Det går väl redan nu att köpa i HD via utländska kanaler eller?

Jag kommer heller aldrig att köpa parabol bara för att kunna se UFC i realtid i HD-upplösning...

Jag tror helt enkelt att det är en skitdålig plan för sporten...

Inlägg ändrat: 2010-07-09 (15:55)

Ingen bild

Online mowgli M31
Reg: Apr 2002
496 inlägg

2010-07-09 (17:18)

Det blir som det var med proffsboxningen på 1990-talet. Skillnaden är att det inte gick och ladda ner galorna som det gör idag. Dessutom är den ålderskategori som gillar UFC förmodligen samma som har en stor datavana och är vana med nerladdning. Jag skulle kunna tänka mig att de som ändå väljer att betala för kanalen är folk med en stadig inkomst och som ställer höga krav på bildkvalité. Förmodligen är det få ungdomar och studenter som kommer abonnera på dessa event. De som är frälsta MMA-fans kommer fortsätta kolla på UFC men frågan är hur potentiella nya fans ska få upp ögonen för detta. Om det enbart kommer finnas betalkanaler för detta finns säkert en risk att om 5-10 så är det flera ungdomar som skulle kunna bli fans till sporten som aldrig sett UFC.

Då är i stort sett MMA:n i samma situation som proffsboxning. Många har bara tillgång till boxningsmatcher på tv4 sport eller eurosport. Boxningsmatcher som kan vara relativt intressanta för den redan frälste men som inte skapar wow-upplevelsen som skapar de nya fansen. Precis som det är viktigt att det finns en Manny Pacquiao, De LA Hoya eller Shane Mosley för kommande boxningsfans är är det säkert lika viktigt att det finns en GSP, BJ Penn eller Vanderli Silva i MMA:n. Det är dessa fighters som ger mersmak och wow-upplevelser. En känsla av detta måste jag se igen!

Ingen bild

Online nothing_records
   M33
326 inlägg

2010-07-09 (17:31)

Citat från rataxes
det här har diskuterats tidigare, tror det är en felsatsning från canal+, mma-fansen kommer inte att betala för kanalen för att se ufc. jag en av dem, ännu är nog inte sporten tillräckligt stor för att funka på en betalkanal..

Jag är helt på din linje. Jag känner inte någon som gillar ufc och sagt att han/hon kommer betala för att se det i fortsättningen på canal+.

Fan folk gnällde ju för att betala 60 kr i månaden förut när fight+ sände ufc live genom comhem.

Ingen bild

Offline Choke M40
Reg: Feb 2010
7 inlägg

2010-07-28 (13:19)

Har beställt canal+sport för ufc, dock sitter jag redan på parabol och canal+film/serier så det blir inte så många kronor extra varje månad.

Ingen bild

Offline Omid M31
Reg: Mar 2008
84 inlägg

2010-07-31 (16:56)

From vilken gala slutar dem att visa UFC på tv4sport,

Ingen bild

Offline Lassis M35
161 inlägg

2010-08-28 (18:04)

Från denna verkar det som, UFC 118...

Canal+ Sport2, Då var det bye bye till UFC realtid då....

Nån som vill tippa på hur många tittare dom tappar? Jag gissar på väldigt många...

Ingen bild

Online mowgli M31
496 inlägg

2010-08-28 (18:32)

Nej fan vad trist går inte denna gala på tv4 sport alltså. De tappar mig och jag skulle inte bli förvånad över om de tappar 90 % av tittarna.

Ingen bild

Offline Igor M27
Reg: Okt 2009
157 inlägg
Expert-
kommentator

2010-08-28 (21:15)

Det riktigt tråkiga är att det riskerar påverka MMAs tillväxt i Sverige på ett negativt sätt. Vi riktiga fanatiker kommer även i fortsättningen kunna se UFC, antingen genom att betala för att få in Canal + Sport 2, eller genom streams eller torrents, precis som vi gjorde innan TV4 sport började visa galorna. Problemet är de många "vanliga" fans, som kollar på TV4 Sport, kanske sitter och kollar live men om inte annat ser de repriser som visas. Det är nog ingen tvekan om att UFC på TV4 sport har bidragit till den stora ökningen av folk som går och ser på MMA galor här i Sverige och kanske till och med börjar träna.
Det konsktiga är att TV4 sport verkar fortsätta visa de svenska MMA galorna. Som vi ser på fightermags framsida så ska de visa Vission FC på bästa sändningstid vid två tillfällen (och vid 2 på natten en gång). Både TV4 Sport och Canal + kanalerna ägs ju till 100% av TV4 gruppen, som äger sändningsrättigheterna till UFC i Sverige. Konstigt att inte vilja visa UFC på den kanal där du har störst chans att få bra tittarsiffror, särskillt med tanke på att det inte direkt är en sändningstid (04-07) där det sänds andra program som kan dra tittare. Min tanke är att TV4 Gruppen vill sattsa och försöka få fler abonenter till Canal + sportpaket, genom att flytta UFC dit och tvinga många MMA fans at beställa kanalen (det är ju en betalkanal medans TV4 sport är reklamdriven)...

Oavsett vad orsaken är så är det synd. Ska kolla lite vad som krävs och vad det kostar att skaffa canal + sport 2, men under tiden så får man överleva som pirat...

Ingen bild

Offline Rudy M37
Reg: Feb 2009
19 inlägg

2010-08-29 (18:31)

Hur som helst är det bra att MMA visas i Svensk TV.

Annons - http://www.fightercentre.com/

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Styrketräning mixat med kampsport!
2 dag
Boxning / Kick / Thai

Bra guardvariant för no-gi? Fler än 10 svar
2 dag
Grappling

Muay thai! Skuggboxning, rundspark.
3 dag
Boxning / Kick / Thai