jokke M35
Reg: Jun 2008
209 inlägg
http://www.canalplus.se/nya-sportkanaler
Det kommer leda till att nu x antal tittare kommer sjunka drastiskt då ju alla vet att det går att tanka ner några timmar senare, dvs då man vaknat på söndagsmorgonen.
Det kommer även leda till att färre personer kommer söka sig ner till gymmen efter att dom sett det på tv.
Själv vet jag inte ens om jag har tillgång till varken HD kanalen eller sport2, troligen inte.
jag är hur nöjd som helst med canal digitals beslut och det är troligtvis ett bra argument för ett mma-fan när dom köper en ny tv större än 32" att skaffa parabol eller mottagare så att dom får del av canal digitals HD-utbud och därmed canal+ sport HD...
många fotbolls-fantaster köper ju tv och väljer kanal-distributör efter fotbolls-sändningarna så varför skulle inte mma-fans göra det...
Den växer som sport av en anledning...och det är dumt att ta bort den anledningen tycker jag personligen.... Jävligt dumt t.o.m...
Själv har jag 42tums Plasma och Projektor och har inga problem med kvaliteten. Det går väl redan nu att köpa i HD via utländska kanaler eller?
Jag kommer heller aldrig att köpa parabol bara för att kunna se UFC i realtid i HD-upplösning...
Jag tror helt enkelt att det är en skitdålig plan för sporten...
Då är i stort sett MMA:n i samma situation som proffsboxning. Många har bara tillgång till boxningsmatcher på tv4 sport eller eurosport. Boxningsmatcher som kan vara relativt intressanta för den redan frälste men som inte skapar wow-upplevelsen som skapar de nya fansen. Precis som det är viktigt att det finns en Manny Pacquiao, De LA Hoya eller Shane Mosley för kommande boxningsfans är är det säkert lika viktigt att det finns en GSP, BJ Penn eller Vanderli Silva i MMA:n. Det är dessa fighters som ger mersmak och wow-upplevelser. En känsla av detta måste jag se igen!
Jag är helt på din linje. Jag känner inte någon som gillar ufc och sagt att han/hon kommer betala för att se det i fortsättningen på canal+.
Fan folk gnällde ju för att betala 60 kr i månaden förut när fight+ sände ufc live genom comhem.
Canal+ Sport2, Då var det bye bye till UFC realtid då....
Nån som vill tippa på hur många tittare dom tappar? Jag gissar på väldigt många...
Det konsktiga är att TV4 sport verkar fortsätta visa de svenska MMA galorna. Som vi ser på fightermags framsida så ska de visa Vission FC på bästa sändningstid vid två tillfällen (och vid 2 på natten en gång). Både TV4 Sport och Canal + kanalerna ägs ju till 100% av TV4 gruppen, som äger sändningsrättigheterna till UFC i Sverige. Konstigt att inte vilja visa UFC på den kanal där du har störst chans att få bra tittarsiffror, särskillt med tanke på att det inte direkt är en sändningstid (04-07) där det sänds andra program som kan dra tittare. Min tanke är att TV4 Gruppen vill sattsa och försöka få fler abonenter till Canal + sportpaket, genom att flytta UFC dit och tvinga många MMA fans at beställa kanalen (det är ju en betalkanal medans TV4 sport är reklamdriven)...
Oavsett vad orsaken är så är det synd. Ska kolla lite vad som krävs och vad det kostar att skaffa canal + sport 2, men under tiden så får man överleva som pirat...

Lassis M35