Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
JME M38
Reg: Sep 2007
43 inlägg
2011-05-08 (15:44)
http://www.tv4play.se/nyheter_...&videoid=1632831
www.swedfight.se
2011-05-08 (18:23)
Det är grymt att MMA hjälpt Reza men det är också viktigt att komma ihåg att den stora majoriteten av MMA utövare (så väl tävlande som motionärer) aldrig haft tex trubbel med rättvisan. Media gör ju kanske (representativt sett) inte lika många intervjuer och reportage om dem (beror kanske på att det inte är lika "bra TV"). Risken är alltså att det i vanligt folks och beslutsfattares ögön framstår som att MMA-utövare är överrepresenterade i "trubbel-statistiken" när så inte är fallet.
Igen, jag tycker att Reza gjorde ett bra jobb och att reportaget var bra! Det var bara en tanke i största allmänhet om vad mainstream media gärna fokuserar på. Bielkheden har en viss poäng när han sa att han blev kallad MMA-stjärna först när han blev fälld för doping. Något att jobba på i längden...
2011-05-09 (12:26)
Men jag tycker Reza gav ett väldigt bra intryck!
Om det nu är så där han är egentligen så förstår jag inte varför han håller på som han gör vid invägningar och annat.
Det blir lite svårt att få en rättvis bild av honom när han är både badboy och good guy på samma gång.
Inlägg ändrat: 2011-05-09 (12:26)
2011-05-09 (13:17)
men jag undrar varför det alltid ska dras upp om en fighter har gjort nått kriminellt, det frågas aldrig om en fotboll/hockey spelare om han har gjort nått liknande.
Är det sån skillnad på folk och folk?

heda M33