Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
emitslof M23
Reg: Feb 2010
9 inlägg
2010-07-12 (01:48)
Såg denna filmen och blev riktigt imponerad av hur enormt skickliga dem är redan i den åldern.
Visst dem har tränad sen dem var 18 månader men sjukt duktiga, dem har garanterat en framtid i UFC =)
2010-07-12 (03:55)
Det som verkligen talar väl för sportens framtida kvalitet är att mängden ungar som får en bra träning vid en allt tidigare ålder ständigt växer. Det är genom stora mängder unga utövare som de som på sikt verkligen har talangen att bli bäst kommer. Det är mycket möjligt att dessa två kan vara bland dem, men de skulle lika gjärna kunna sluta som journeymen eller alldrig ens gå matcher som proffs. Framtiden får visa hur det blir.
Dessutom tycker jag att det känns lite konstigt eller rent av tveksamt att lära två ungar att de är "framtiden för MMA". Det är en jävla massa press, alternativt ett enormt ego att placera på en unge. Vissa kan klara det, men jag ställer mig ändå tveksam till att redan vid den åldern inte bara placera in sina ungar i framtida fack, utan också lägga enorma förväntningar på dem (hur reagerar de om de t.ex. blir utslagna och utdragna i sina första tre eller fyra MMA-matcher som unga amatörer?).
Sen finns det ju andra liknande underbarn som ibland blir snabbt berömda (dessa bröder diskuterades rejält på olika forum när videon släpptes). Tidigare var det ofta Drake Dudley som hypades:
http://www.mohlerjiu-jitsu.com/drake_dudley.html
2010-07-16 (10:55)
2010-07-17 (14:36)
Har dem andra regler för BJJ i USA... Han tävlar i barnklassen, antar jag, och gör knälås och calfslice!?
Amerikanerna tyckte väl att IBJJFs regelverk var "gay" plus så ser det riktigt häftigt ut när små barn gör ryggradslås på varandra
Gracie Barra Equipe. Ogranized Like A Team, Fighting Like A Family!
2010-11-08 (17:30)