Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
johanmansson M17
Reg: Jun 2011
20 inlägg
2011-09-15 (21:58)
2011-09-15 (23:55)
Vad skall du ha frukosten till? Vad fyller den för syfte för din del?
Skall du träna efter den? Har du tränat innan den? Skall du jobba tungt på dagen? Tränade du tungt igår? Tränar du tung styrketräning? Vilken typ av kampsport tränar du? Konditionstränar du mycket? Skall du ner i vikt? Skall du upp i vikt?
Men som "standardfrukost" utan några speciella mål brukar jag själv köra havregrynsgröt, macka med pålägg, ett eller två ägg, ett glas mjölk och en hink kaffe.
Men som sagt. Vad skall du ha frukosten till?
BjornRhodin@Twitter - www.westcoastkickboxing.se
2011-09-16 (08:14)
2011-09-16 (12:47)
Jag brukar alternera mellan gröt (ganska ofta med keso, blir sjukt gott då) och fil med typ havregryn, krossat linfrö, solroskärnor, russin, pumpa kärnor, kanel. Ja lite allt möjligt. Sen brukar jag alltid käka ett eller 2 ägg till :)
Det bruka jag hålla mig mätt på länge :)
2011-09-16 (14:48)
2011-09-16 (19:15)
Nä, jag tycker inte det är gott med bara havregryn men man kan säkert ta i något som gör det bättre :)
Havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt är sjukt gott
2011-09-16 (19:40)
http://www.vbcmma.se/
2011-09-17 (22:05)
För de som gillar den söta smaken av yoghurt på morgonen rekommenderar jag kvarg som man mixar tillsammans med bär och lite sötningsmedel (canderell lättströ eller likvärdigt), det mättar förträffligt och kanske är lite snällare mot smaklökarna för personer som har svårt att få i sig bastant mat direkt när de vaknat. 500gram kvarg och 250gram hallon eller blåbär håller mig mätt lång tid och det ringa kaloriinnehållet och den höga proteinhalten gör att det blir en ypperlig frukost (eller mellanmål) om man försöker gå ner i vikt samtidigt som man vill behålla sin surt förvärvade muskelmassa.
Keso och kalkonskinka på knäckebröd blir otroligt gott, smidigt att ta med sig om man måste äta frukost på stående fot och mättnaden håller i sig till lunch (annars är lunchen för sen eller så äter du för lite).
Det absolut smidigaste om du vet att du inte kommer äta lunch förrän sent på dagen är, vad jag anser, dock att äta en frukost som liknar din normala lunch eller middag. Exempel på det kan vara till exempel ett par kycklingfiléer med broccoli och lite pasta eller dylikt. Du står dig länge och du kan laga matlådor i bulk. Inget för den som lätt blir illamående på morgonen skall tilläggas
Kvarg mixat med bär och kalkon, avocado och kesoknäckemackor är dock det allra godaste att sätta i sig på morgonen. Morgonlyx av bästa märke.
Inlägg ändrat: 2011-09-17 (22:10)
2011-09-18 (12:21)