Annons - http://www.srsgroup.se

Annons - http://sbisport.se/shop/contents/sv/d391_Kampanjer___Outlet.html

Tillbaka Boxning / Kick / Thai // Schema inför Thailands resa !

Ingen bild

Offline Swemuaythai M17
Reg: Sep 2012
17 inlägg

2012-10-14 (17:06)

Tjena alla thaiboxare !

Har hört att man tränar väldigt hårt och väldigt mycket i Thailand ( träninsläger )
Ska ditt ett ställe till sommaren som heter SuWit Muay Thai Camp i en månad, så jag undrar om mitt schema funkar eller ska jag lägga in mer träning/kondis ?

Måndag : 2 timmars thai
Tisdag : Jogga ca 5 km i högt tempo
Onsdag : 2 timmars thai
Torsdag: Jogga ca 5 km i högt tempo + 1 timmers thai
Fredag : Jogga ca 5 km i högt tempo
Lördag : VILA !!
Söndag : Jogga ca 1 mil
+ stretcha 10-20 min varje dag !

Ingen bild

Offline AH91 M22
Reg: Dec 2011
5 inlägg

2012-10-15 (11:13)

Hur länge har du tränat?

Vad är ditt mål med din Thailands-resa?

Är detta ditt schema innan avresa för att komma i form eller ditt schema nere i Thailand?

Är ditt schema, som jag tolkar det för tiden i Thailand så är det lite träning om ditt syfte med resan är just träning. Betalar du för t ex 1 månad gäller det i regel två pass om dagen (för och eftermiddag) samt konditionsträning.
En dag kan t ex inledas med jogging följt av ett förmiddagspass, sedan lunch eller lite soft i solen för att sedan träna en gång till vid 14-15 tiden och sen hålla kväll.

Är det ett schema för innan du ska åka bör du addera väldigt mycket mer thai-träning. Att springa längre sträckor är i min mening överskattat eftersom en rond inte pågår i mer än 2-3 minuter. Gör det någon gång för att underhålla kroppen men tryck in mer thai och intervall-träning. Vill du komma i bra form innan du åker kan du träna du två pass om dagen. Sluta dock med det typ 2-3 veckor innan du åker så din kropp är fräsch nere i Thailand.

Hoppas du fick ut något vettigt av svaret.

Ingen bild

Offline Swemuaythai M17
17 inlägg

2012-10-15 (16:54)

Tjena AH91 !

Jag har tränat i ca 10-11 månader, och mitt mål med resan är att bli så bra så möjligt, och jag vill kunna/orka träna så mycket det bara går, jag satsar allt verkligen allt på thaiboxningen.
Jag har sätt att baukaw sprang 1,2 mil varje morgon och varje kväll, så det måste ha ett syfte tycker jag...

Detta är mitt schema för tillfället, men jag får väl slänga in lite intervall träningar med.

tack för svaret :)

troll

Offline troll K24
Reg: Okt 2011
3 inlägg

2012-10-18 (06:50)

Jag tycker du ska köra mer thaipass och mindre löpning.. konditionen kommer du få genom thaipassen och jag har sett att dom springer ibland där också.. Dom brukar springa förbi mitt gym :)

Ingen bild

Offline Swemuaythai M17
17 inlägg

2012-10-19 (16:15)

tjena ditt troll ;)

vi kör nästan bara teknik och 30-40 min fys så kondis får jag fixa på egen hand, + det är rätt skönt att springa :)

har nytt schema btw !

Måndag : 2 timmars thai

Tisdag : (morgon Jogga ca 5 km i högt tempo) (Kväll intervallträning)

Onsdag : 2 timmars thai

Torsdag: (morgon Jogga ca 5 km i högt tempo) (kväll 1 timme thai/intervallträning)

Fredag : (morgon Jogga ca 5 km i högt tempo) (Kväll intervallträning)

Lördag : VILA !!

Söndag : Jogga ca 1 mil

+ stretcha 10-20 min varje dag.Samt 50 armhävningar, 50 knäböj, 50 situps varje dag !

Inlägg ändrat: 2012-10-19 (16:16)

Ingen bild

Offline Ryger M36
Reg: Jun 2008
11 inlägg

2012-10-20 (23:33)

Åker du till Thailand för att bli bättre löpare eller
bättre thaiboxare?
Ska du bara vara där en månad så lägg allt krut på
thaiboxningen om det är de du vill bli bra på.

Ingen bild

Offline Swemuaythai M17
17 inlägg

2012-10-27 (16:47)

såklart åker jag dit för att träna thai, men tränar mycket kondis här hemma innan så jag orkar träna så mycket det bara går där...

Ingen bild

Offline kokoskorven M30
Reg: Feb 2010
20 inlägg

2012-12-02 (22:10)

Jag rekomenderar att du lägger inte lite konditionsträning för armarna. Om du har möjlighet att köra på thai-säck så kan du lägga in sparkar också. Annars kan du köra boxning på säck varvat med skuggboxning. Ungefär 15 x 4 min ronder med 1 minuts vila. Ett alternativ till detta är att köra skuggboxning med hantlar (ca 3kg). Pressa dig så du får ordentligt med mjölksyra i axlarna.

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Mikaela Laurén ''''s match är instä...
7 tim
Boxning / Kick / Thai

Tips och trix
3 dag
Boxning / Kick / Thai

Shin-kyokushin 30th all japan weigh...
5 dag
Traditionella stilar

Kvaliteten på webbartiklarna Fler än 10 svar