Krallimannen M20
Reg: Okt 2012
2 inlägg
Jag ska till Thailand i november och kommer vara där i 3 månader. Tanken är då att jag ska köra thaiboxning under den tiden. Jag har aldrig testat på det innan så vet egentligen ingenting om sporten. Men när jag väl är där så vill jag givetvis få ut så mycket som möjligt av träningen, så jag tänkte om man skulle köpa med sig lite kosttillskott? Hemma har jag redan kreatin och en jack3d som jag tänkte ta med mig. Är det rekommenderat att köpa med sig något mer eller är det helt onödigt?
Förövrigt så är jag 181 cm och väger bara 60 kg så att gå upp i vikt vore ju också bra.
Vill du gå upp i vikt så träna inte thaiboxning. Fokusera på en sak i taget.
Dom kommer anpassa träningen efter dina kunskaper, skit i att ta med pulver och skit dit. När du kommigt ner så köp gainer mycket gainer, klart du kan gå upp i vikt samtidigt som du tränar thai, ät mycket mat + drick mycket gainer och gymma på kvällarna
Är din tanke att du ska tävla i thaiboxning så småningom så är det ju guld för dig att vara 1.81 och ha 60 kg som normal-vikt. Du kommer ha en oerhörd längd-fördel gentemot dina motståndare i 60 kg. Du skulle ju till och med kunna matcha i 57 kg om där finns 3 kg att banta bort från dig inför match.
Chok Dee!