Swemuaythai M17
Reg: Sep 2012
17 inlägg
Någon som vet ett bra träningsläger i thailand + vad kostar det ?
Kan man köra 4-6 thaipass i veckan + 2 löppass + 1 gympass ?
Vad bör jag väga är 175 lång, ligger runt 64 kg, ska jag gå upp eller ner ?
Hur är det att gå sin första match,nårga tips ?
Ja det va allt jag kommer på nu, tacksam för svar
Klart att du kan köra så många pass men du bör ju verkliugen bygga upp det succesivt för att förhindra skador... Första matchen är minst sagt nervös för så gott som alla. 175 cm och 64 kg låter väll rimmligt men det är ju så mycket mer än vilken viktklass du vill gå i, du ska ju kunna leva med ditt utseende oxå så hitta en viktklass där du känner dig bekväm med allt runt omkring.... Muay thai i thailand finns det gott om sidor på internet om..
Räkna med en kostnad på ca 5000 kr per månad beroende på vart du vill träna och bo. För det priset så bör du kunna täcka träning, mat, boende och diverse annat kul du vill göra.
Vanlig träning är 2 pass om dagen, 6 dagar i veckan. Dom flesta morgon-pass börjar med 10 km löpning och eftermiddags-pass med 5 km löpning (eller hopprep) så du behöver nog ingen extra dag för det.
Gym-pass är helt beroende på vilket Thaiboxnings gym du hittar. Vissa har gym, dom flesta inte. Många har dock lite vikter och sånt som du kan leka med men oftast får du tillräckligt med träning under passen.
Att gå match är helt upp till dig. Du måste avgöra ifall du är duktig nog. I andra hand så bestämmer gymmet om du är duktig nog. Vissa gillar att skicka ut sina kunder/fighters oavsett erfarenhet och det kan leda till att du får möta någon stackare som kommit dit för att förlora eller att du är den stackaren.
Min rekommendation som uppladdning för en resa är att träna kondition. Du vill inte komma hit och spendera 1 månad på att bara komma i form, ju bättre form du är i desto snabbare kan du få resultat av din träning.
lycka till.
Och det Parazit säger om att va i bra form det tänker jag vara... 6 thaiboxningspass + 4-5 löppass
Min tränare (gammal sm och em mästare) tycker att jag är redo för min första match men det har han tyckt i snart 4-5 månader jag vill vara helt säker på att jag kommer vinna ( för att bygga upp självförtroende ) innan jag går upp i ringen.
Har hört att SuWit Muay Thai skulle vara ett av dom bättre och ändå billiga lägerna
t.ex
1. Alltid vinna dueller (vara sist med slag eller spark)
2. Avsluta alla combos med en spark
3. Ta det lugnt i rond 1.
Dessa mål brukar vara bra för dom första 2-3 matcherna. Och om du får igenom dessa fullt ut så kommer du med största sannolikhet vinna också.
Dessutom så ska du komma ihåg att det är STOR skillnad på att tävla i Sverige och i Thailand. Här är alla matcher proffs utan benskydd och hjälm och med knän och armbågar mot huvud.