Annons - http://www.srsgroup.se

Annons - http://sbisport.se/shop/contents/sv/d391_Kampanjer___Outlet.html

Tillbaka Boxning / Kick / Thai // Träna muay thai i Pattaya

Ingen bild

Offline gawar M27
Reg: Jul 2012
2 inlägg

2012-07-29 (12:10)

Tjena!

Har tänkt att börja träna lite Muay Thai nere i Thailand där jag tillbringar 6 månader om året... jag har aldrig tränat nånting tidigare och är helt oerfaren på träning över huvud taget...
Men istället för att bara lata sig och invänta att snön ska försvinna i Sverige tänkte jag börja träna lite thaiboxning i nybörjarklass...
Så har lite frågor ang detta:

Vad behöver man göra/köpa i förväg?
Vad rekommenderar ni för ställe att träna i Pattaya?
Hur mycket ska man träna i början och vad äter en "fighter"?
Vad kostar det att träna i Thailand ungefär?
Övrigt bra att veta eller att tänka på??

Mvh Jimmy

Ingen bild

Offline Lassis M37
Reg: Nov 2002
179 inlägg

2012-07-29 (20:27)

Du behöver inte göra/köpa nåt i förväg, allt finns på plats. Låna tills du vet om det är nåt fär dig eller inte, sen kan du handla och allt är billigt där, såpass att du kan handla på plats på klubben oftast.

Fairtex är helt okej och vissa tränare är riktigt bra där. Sityodtong kommer jag prova om jag åker dit igen, har hört så mkt bra om det.

Gör det enkelt för dig, om du vill träna 2ggr/dag så träna som vanligt på förmiddan och be tränaren enbart om teknikträning på eftermiddan, 2ggr om dagen är grymt mkt med tanke på all träningsvärk och sönderrispade fötter som du kommer ha i början.

1200bath om dan för dagspris med boende, men ska du köra 6mån så boka en månad så är det inte alls dyrt, bara att googla på Fairex(som är det dyraste du kan hitta, överlägset) så ser du ungefär.

Mat behöver du inte bry dig om, ät i god tid före, typ 3h innan träning bara, med kyckling+ris eller vad du nu gillar, går knappt att äta fel om du nu inte går på McDonalds varje dag.

Vill du förbereda dig så börja jogga typ 5-10km såpass i rätt lugnt tempo så du bygger kondition några ggr i veckan. Situps och armhävningar hör oxå till vanligheterna på träningen.

En sak om du nu ska va där sålänge, är att testa småställena som ingen hört talas om oxå, är det mkt turister så är det oftast mindre uppmärksamhet på dig och småställerna har ibland ruskigt duktiga tränare. Ibland så bara "klickar" det med nån coach. Have fun! Träningsvärken och smärtan från fötterna går över!

Inlägg ändrat: 2012-07-29 (20:31)

Ingen bild

Offline gawar M27
Reg: Jul 2012
2 inlägg

2012-08-01 (21:10)

Citat från Lassis
Du behöver inte göra/köpa nåt i förväg, allt finns på plats. Låna tills du vet om det är nåt fär dig eller inte, sen kan du handla och allt är billigt där, såpass att du kan handla på plats på klubben oftast.

Fairtex är helt okej och vissa tränare är riktigt bra där. Sityodtong kommer jag prova om jag åker dit igen, har hört så mkt bra om det.

Gör det enkelt för dig, om du vill träna 2ggr/dag så träna som vanligt på förmiddan och be tränaren enbart om teknikträning på eftermiddan, 2ggr om dagen är grymt mkt med tanke på all träningsvärk och sönderrispade fötter som du kommer ha i början.

1200bath om dan för dagspris med boende, men ska du köra 6mån så boka en månad så är det inte alls dyrt, bara att googla på Fairex(som är det dyraste du kan hitta, överlägset) så ser du ungefär.

Mat behöver du inte bry dig om, ät i god tid före, typ 3h innan träning bara, med kyckling+ris eller vad du nu gillar, går knappt att äta fel om du nu inte går på McDonalds varje dag.

Vill du förbereda dig så börja jogga typ 5-10km såpass i rätt lugnt tempo så du bygger kondition några ggr i veckan. Situps och armhävningar hör oxå till vanligheterna på träningen.

En sak om du nu ska va där sålänge, är att testa småställena som ingen hört talas om oxå, är det mkt turister så är det oftast mindre uppmärksamhet på dig och småställerna har ibland ruskigt duktiga tränare. Ibland så bara "klickar" det med nån coach. Have fun! Träningsvärken och smärtan från fötterna går över!

Ok tack ska du ha... Jag har lägenhet å allt där redan så boende behövs inget.... Har googlat fram lite småställen som kostar runt 3000 bath i månaden, och då ingår gym =)

Annons - http://www.jabb.se

Visa fler Forum Senaste inlägg

Mikaela Laurén ''''s match är instä...
2 tim
Boxning / Kick / Thai

Tips och trix
3 dag
Boxning / Kick / Thai

Shin-kyokushin 30th all japan weigh...
5 dag
Traditionella stilar

Kvaliteten på webbartiklarna Fler än 10 svar