Besöksadress(även paket)
Fighter Magazine i Sverige AB
Karl Gustavsgatan 49
411 31 Göteborg
Ansvarig utgivare
Marko Gyllenland
Annonsera
Tipsa Fighter om nyheter
Thaigym M25
Reg: Dec 2011
30 inlägg
2012-01-21 (22:50)
Säg att jag tränar Thaiboxning hemma i sverige 3 ggr i veckan och 1,5 timme per gång.
De blir på ett år ca 234 timmars träning.
Om jag åker ner till Thailand och tränar i 3 månader 6 dagar i veckan och 4 timmar per dag så blir det ca 312 timmar Thaiboxning.
Kan man översätta de så? Att jag så lär mig lika mkt Thaiboxning där nere på 3 månader som ett år här?
2012-01-22 (05:14)
Ju mer du vill och ju mer du klarar av att bearbeta motgångar på vägen och lyckas se just din idrott som en viktig del av ditt dagliga liv, ju större kommer chansen finnas att du kommer bli framgångsrik...
Why be good when you can be great
2012-01-22 (07:55)
Självklart är det vad man gör det till men man orkar knappast ligga på 100% 4 timmar om dagen 6 dagar i veckan.
2012-01-23 (16:47)
http://www.vbcmma.se/
2012-01-23 (19:32)
Men om man kr i thailand så får man otroligt mkt mer tid med tränaren. där kanske det är en grupp på 20 pers och 10 -15 tränare.
Du blir bättre när du vilar, fysiskt ja. Men tekniskt?
2012-01-24 (00:50)
Mer kvalité på träningen i Thailand? Jo kanske... OM - (nu pratar jag generellt om thailändska tränare) du bevisar för dom att du verkligen vill det! Om inte dom överbevisas kommer du endast ses som en pengako av dom. Endast vissa gym i Bangkok kan vägra ta emot västerlänningar men inse att du första gångerna kommer bedömas hur sann du är i din inställning till muay thai. Om du inte väger upp till vad dom kräver kommer du få träna kvar så länge du betalar men räkna inte att komma hem som en mästare då.
Tekniskt bättre träning kommer du nog också generellt få här på hemmaplan - anledningen är enkel. Hur bra är din thailändska?
Men lycka till - det kommer vara värt det bara du har den minsta lilla viljan att faktiskt ta till dig chansen du har.
Why be good when you can be great
2012-01-24 (10:00)
Fast karaktären blir olika, något man gör under längre tid blir mer förankrat, och återhämtning som Bobby sa, och vila så att det man kört får sätta sig ordentligt är också viktiga faktorer. Kanske man kan säga att du bygger en bredare bas under året hemma, och en högre topp under Thailandsvistelsen?

bobbydanger M37