skriy M16
Reg: Jul 2010
6 inlägg
jag är 15 och vill börja på thai, funderar på slagskeppet som ligger vid stadion. jag kommer vilja att tävla men undrar om någon vet något bättre och närmre Solna eller om någon har info om hur slagskeppet är bra... vad ni än skriver om thai så hjälper det
tack!
Mvh / Peer Hasslund
Finns många klubbar som har duktiga killar och många som har fått fram titelhållare.
Jag rekommenderar att testa olika klubbar och framför allt titta hur många som finns i din viktklass. Väger du runt 60 kilo så är det inte så vettigt att träna på en klubb där den minsta väger 90kilo....
Lycka till!
64kilo ligger jag på så det var ett jättebra tips som jag kommer fråga tränarna om så fort jag kollat på olika klubbar.
wow, rådhuset är hur nära som helst, jag kom ju på nu varför jag inte hittat många klubbar nära blå linjen. jag har ju sökt på "thaiboxning" och inte muay thai så de skönt att det finns klubbar nära i alla fall
Tack så mycket för svar och tips!
Tvärtemot vad jag minns men det är ett tag sedan jag provade på en ny klubb iofs. Snacka med personerna på klubben så får du nog prova gratis.
slagskeppet tar 150 kr per gång och muay thai vid rådhuset tar 100 kr.. men! slagskeppet drar av de 150 kr om du väljer köpa årskort eller liknande.
rådhuset har dock inte samma erbjudande tyvärr.
Fight Club Stockholm vid Hornstull. Gratis prova-på-träning och grymt många pass i veckan.
Ok har kollat upp det, men nu behöver jag hjälp av personerna som har kört på slagskeppet, muay thai vid rådhuset och muay thai vid hornstull...
*GYM = Träningslokal
*slagskeppet har finast gym och bäst villkor men sämsta schemat.
*Rådhuset Muay Thai, har ett bra gym men dessvärre har inte grupper anpassade till min nivå.
*Hornstull, vad jag sett på bilder ser helt okej ut, men behöver mer info.
Om någon har nån form av erfarenhet av dom här tre klubbarna så säg till! De kan ändra min uppfattning och göra mitt val enklare, tack.!
:D :D
Och min erfarenhet är att du får all hjälp du vill ha och alltid ett bra mottagande.
Stämningen tycker jag är a och o på ett gym, och där får slagskeppet många stjärnor =)
Bra tränare,bra gym, bra stämning helt enkelt =D
Stämningen är a och o, och på slagskeppet får den toppbetyg.
Jag har tränat andra kampsporter på andra ställen förut, men det var inte förrän jag kom ner till Slagskeppets lokaler som jag verkligen trivdes och det kändes mer än bara "gå för att träna".
Personer med mer erfarenheter är inte sena att komma fram och hjälpa de med mindre erfarenhet, visa hur du ska göra för bäst resultat. Detta är stor kontrast, mot vad jag upplevt på andra klubbar där det hellre funnits en "jag ska bli bäst o skiter i alla andra" mentalitet. Även om någon inte ser dig just då för sekunden, kan man alltid fråga någon erfaren och dom hjälper dig gärna med att visa och förklara.
Folk hjälper varandra helt enkelt och man utvecklas och växer väldigt snabbt med den mentaliteten på klubben. Mycket ligger givetvis även på hur du själv tränar och den ansvar du lägger på hur mycket du tänker träna, men det är en väldigt inspirerande (för min del) plats med alla duktiga och hjälpsamma människor runt om.
Instruktörerna är kompententa, erfarna och väldigt trevliga. Hård målmedveten träning, men finns ändå tid för skoj och glädje. Det är väldigt ofta man får "hemlängtan till klubben" de dagar man inte hinner ner för att träna eller vilar pga skada.
Vet inte hur det är på de andra ställena, men du får även tillgång till styrketräningsgym på Slagskeppet i avgiften som är ett plus för mig iaf.
Det blev ...*slagtrummor* ...Slagskeppet!!
officiellt nu, har redan köpt årskort. tack så mycket ni hjälpte otroligt!!